2006-2007
Melody Sings First: Computational Approaches to Piano Performance
Werner Goebl – Musique, Université McGill
Salle Freiman, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
17 novembre 2006
Résumé
Salle Freiman, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
17 novembre 2006
Résumé
The Path to Pain-Free Performance
Donald Himes – Royal Conservatory of Music
Salle Freiman, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
19 novembre 2006
Résumé
Salle Freiman, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
19 novembre 2006
Résumé
Music and Breathing: An Overview
Isabelle Cossette – Musique, Université McGill
Salle Freiman, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
20 mars 2007
Affiche
Piano Score Memorization with the Aid of Micro-Structural References
Francis Dubé – Musique, Université Laval
Salle Freiman, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
20 mars 2007
Résumé
Salle Freiman, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
20 mars 2007
Résumé
Key-Read Workshop
Jean Warner avec Wendy Bacola
Salle 113, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
29 mars 2007
Affiche
Salle 113, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
29 mars 2007
Affiche
4e Colloque en pédagogie musicale
Catherine Lemay – Musique, Université d’Ottawa
Erin Parkes – Musique, Université d’Ottawa
Yifei Liu – Musique, Université d’Ottawa
Kenda Kalverboer – Musique, Université d’Ottawa
Shirley Ho – Musique, Université d’Ottawa
Salle 208, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
10 avril 2007
Résumé
Erin Parkes – Musique, Université d’Ottawa
Yifei Liu – Musique, Université d’Ottawa
Kenda Kalverboer – Musique, Université d’Ottawa
Shirley Ho – Musique, Université d’Ottawa
Salle 208, Pavillon Pérez, Université d’Ottawa
10 avril 2007
Résumé
Contexte et objectif principal
La table ronde fait la distinction entre la musique, l’éducation, la psychologie, les neurosciences et l’ingénierie de la nature multidisciplinaire en s’appuyant sur des sciences humaines et méthodologiques.
Francis Dubé
Gilles Comeau
Nisreen Jardaneh
Runa Das
Virginia Penhune
Francis Dubé
Gilles Comeau
Nisreen Jardaneh
Runa Das
Virginia Penhune
Challenging 300 years of Piano Teaching Practices with 21st Century Research
Donald Russell – Mechanical and Aerospace Engineering, Université Carleton
Francis Dubé – Musique, Université Laval
Gilles Comeau – Musique, Université d’Ottawa
Nisreen Jardaneh – Musique, Université d’Ottawa
Runa Das – Psychologie, Université Carleton
Virginia Penhune – Psychologie, Université Concordia
Challenging 300 years of Piano Teaching Practices with 21st Century Research
Montréal, Québec
11 mai 2007
Francis Dubé – Musique, Université Laval
Gilles Comeau – Musique, Université d’Ottawa
Nisreen Jardaneh – Musique, Université d’Ottawa
Runa Das – Psychologie, Université Carleton
Virginia Penhune – Psychologie, Université Concordia
Challenging 300 years of Piano Teaching Practices with 21st Century Research
Montréal, Québec
11 mai 2007